CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 15, 2009

TAmaN SyuRga...

jus nak kongsi ayat ni...tyme bace2 tafsir td, tetiba rase cam bessss sgt ayat ni...tapi ending dia rase gerunnn sgt...nauzubillahi min zaalik..

Surah Muhammad,47, ayat 15..


'....Perumpamaan taman syurga yang dijanjikan kpd org2 yang bertaqwa; di sana ada sungai2 yang airnya tidak payau, dan sungai2 air susu yang tidak berubah rasanya, dan sungai2 khamar(anggur yang tidak memabukkan) yang lezat rasanya bagi peminumnya, dan sungai2 madu yang murni. Di dalamnya mereka memperoleh segala macam buah-buahan, dan ampunan Tuhan mereka. Samakah mereka dgn org yang kekal dalam neraka, dan diberi minuman dengan air yang mendidih, sehingga ususnya terpotong-potong?'.....


Ya Allah,...takutnye keadaan di dlm neraka tu...
Ya Allah, jauhi lah hamba Mu ini drp melakukn perkara2 yg membawaku ke neraka mu, ya Allah...

4 comments:

Opie said...

Ya Allah makbul kan doa sahabat ku ini...
semoga dia dapat apa yg dia hajati dan ingini...

Ya Allah..kuat kn la iman sahabat ku ini..
semoga dia tagolong dalam ahli syurga mu...

Amin...

diela said...

amiin..

jauhilah kami semua drp azabmu ya Allah...

paie.zah said...

ye. smoge dkuatkn juge imanku :)
sori la. ak xreti nk bg komen yg bes2. haha

diela said...

xpe paie..no hal punye..
aku pun..kekdg nk komen..
tp speechless..
=)